Što bi se moglo dogoditi vašem tijelu ako navečer popijete čašu vina
SVAKA hrana ima svoje mjesto na zdravom jelovniku, a to uključuje i vino. Upravo je ovo alkoholno piće stoljećima dio večernje rutine ljudi. A kada se s njim ne pretjeruje, zapravo ima i neke zdravstvene dobrobiti. Što se točno može dogoditi ako popijete preporučenu jednu čašu vina navečer? Odgovor donosi Eating Well.
Možda ćete manje biti pod stresom
Ne, ne čini vam se da vas čaša vina opušta. Spoj u crnom vinu, nazvan resveratrol, odgovoran je za mnoge protuupalne prednosti vina. Istraživanje iz 2019. objavljeno u časopisu Neuropharmacology pokazalo je da resveratrol može imati antistresni učinak jer blokira enzime u mozgu koji dovode do depresije i anksioznosti. Drugi pregled studija otkrio je da je umjerena konzumacija vina (čaša dnevno za žene i dvije čaše dnevno za muškarce) povezana s 32 posto manjim rizikom od depresije.
Vaše mentalno zdravlje moglo bi se poboljšati
Kada ste manje pod stresom, podiže se raspoloženje i imate više volje za druženjem. Socijalizacija nam daje osjećaj pripadnosti, ali i značajno smanjuje rizik od Alzheimerove bolesti. Veliki pregled istraživanja otkrio je da umjerena konzumacija vina može smanjiti depresiju, zaštititi mozak i smanjiti rizik od kognitivnog pada, a sve to doprinosi dugovječnosti.
Vaše srce moglo bi biti zdravije
Desetljećima se pojavljuju istraživanja koja ističu prednosti vina za zdravlje srca. Antioksidativni spojevi u vinu mogu pomoći u smanjenju upale i oksidativnog stresa, što može smanjiti rizik od ateroskleroze, koronarne bolesti srca i moždanog udara. Neke studije otkrile su da vino poboljšava razinu kolesterola, kao i krvni tlak te smanjuje rizik od srčanog udara.
Međutim, budite umjereni. Mnoge navedene studije kažu da je pijenje vina u većim količinama od preporučenih zapravo dovelo do pogoršanja kardiovaskularnog zdravlja.
Zdravlje vaših crijeva moglo bi se poboljšati
Zdravlje crijeva može pridonijeti zdravlju tijela u cjelini. Jedno istraživanje pokazalo je da osobe koje piju crno vino imaju raznolikiji mikrobiom od onih koji piju druge vrste alkohola. Istraživači su to pripisali antioksidansima koji se nalaze u kožici grožđa (resveratrolu).